Betéttel kapcsolatos kérdésed van?

Nézd meg a válaszainkat

Összegyűjtöttük a leggyakrabban felmerülő kérdéseket, hogy segítsünk ha elakadnál

Betét témakörök

Milyen termékeket igényelhetek?

Milyen termékeket igényelhetek?

Mit jelent a betét?

Bankbetét lényege, hogy adott összeget elhelyezel nálunk és mi cserébe kamatot fizetünk neked. Pénzedet, egy nálunk vezetett, a nevedre szóló, betéti elszámolási számlára kell feltöltened, majd lekötnöd pénzedet.

Milyen betéteket tudok igényelni?

A Trive Bank jelenleg rövid, fix  futamidejű betéteket kínál, egyszeri és megújuló lekötési lehetőségekkel.

Mennyi a lekötési futamidő?

Jelenleg 3,6,12 hónapos futamidő közül lehet választani.

Milyen összegben tudom lekötni a pénzemet?

A lekötési minimum 100.000 Ft lekötésenként, a betéteid összesített tőke maximuma 50.000.000 Ft.

Mi a különbség az egyszeri és a megújuló (ismétlődő) lekötés között?

“Egyszeri lekötés esetén a futamidő végén a lekötött pénzedet és a lekötésért járó – adókkal csökkentett – kamatot automatikusan átvezetjük a betéti elszámolószámládra, és te eldöntheted, hogy mit csinálsz vele.
Megújuló lekötés esetén, attól függően, hogy csak a tőke vagy a kamat+tőke megújítását kérted, a tőkéd vagy a tőke és a kamat adókkal csökkentett összege automatikusan lekötésre kerül az adott fordulónapon érvényes feltételekkel. “

Lehet-e változtatni a már lekötött betét összegén és/vagy futamidején?

Ez nem lehetséges. Ha pénzedre van szükséged, ahhoz bármikor hozzájuthatsz, azonban tudnod kell, hogy idő előtti betét feltörés esetén a kamat nem kerül jóváírásra.

Feltörhetem a betétem lejárati dátum előtt?

Igen, és a betétfeltörésnek nincsen külön díja, azonban a teljes kamatbevételtől elesel.

Hogyan tudom megszüntetni a betétem automatikus megújulását?

A betéted lejárati módját az adott betét alatt található Módosítom gomb megnyomásával tudod megváltoztatni. Vedd figyelembe, hogy ez a változtatás kamatváltozással is jár.

Mennyi a kamat?

Kedvező kamataink mindekori értékét a Dokumentumtárban található betéti hirdetményben találod.

Milyen akciós kamat van?

A standard kamaton felül bónusz kamatot fizetünk minden olyan betétre, melyet a betételszámolási számla nyitástól számított 30 napon belül kötöttél le. Szintén plusz kamat jár megújuló lekötés esetén, de tudd, hogy ez csak az első fordulónapig biztosított. Ezt követően a betét a fordulónapon érvényes standard kamatlábbal kötődik le újra. A kamatok és a bónuszok mindenkori értékét a Dokumentumtárban található betéti hirdetményben találod.

Megújuló lekötés esetén mennyivel fog kamatozni a következő futamidőben a betétem?

Megújuló betétjeink a lekötést követő futamidő alatt a mindenkori forduló napon érvényes, hirdetményben meghirdetett, standard termékeink kamatával kötődnek le újra.

Ugyanaz a kamat vonatkozik különböző idejű lekötésre is?

Nem, különböző futamidőre különböző kamatok járnak jelenleg azonos lekötési típus esetén.

Mennyi az EBKM?

Az EBKM mindenkori értékét a Dokumentumtárban található betéti hirdetmény tartalmazza.

Mi az az EBKM?

Az egységesített betéti kamatláb mutató (EBKM) a magyarországi betét jellegű pénzügyi termékek összehasonlíthatóságát biztosító, egységes módszerrel számított kamatláb. Az EBKM számításánál a kamatösszegben csak a ténylegesen kifizetendő összeg vehető figyelembe.

Kell adózni a betét után?

Igen, 15 százalék személyi jövedelemadó (szja) mellett 13 százalék szociális hozzájárulási adót (szocho) is fizetni kell a kamatjövedelem után. Ezt mi automatikusan levonjuk neked és befizetjük a hatóságoknak. A számládon jóváírt összeg után neked már nem kell adó befizetésről gondoskodnod.

Mi a különbség a bruttó és nettó kamat között?

A bruttó kamat az általunk fizetett kamat értéke. A nettó kamat, amelyet te fogsz kapni az adók levonása után bruttó kamatból.

Mekkora díj ellenében tudom feltörni a betétem?

Betétfeltörésnek, vagyis fordulónap vagy futamidő előtti betétbezárásnak nincsen külön díja, azonban a teljes kamatbevételtől elesel.

Miért kell a betéti elszámolási számla?

Ez a számla egy technikai számla, melynek célja, hogy le tud kötni a pénzedet. Erről a számláról nem tudsz költeni, ahhoz, hogy ezt meg tud tenni a pénzedet át kell utalnod egy – a te tulajdonodban lévő – más banknál vezetett bankszámládra.

Mennyi a díja a betéti elszámolási számlának?

A számlavezetési díj jelenleg 0 Ft. A kapcsolódó díjak mindenkori értékét a Dokumentumtárban található betéti hirdetmény tartalmazza.

Van betétbiztosítás?

Természetesen igen. A többi magyarországi bankhoz hasonlóan a nálunk kezelt betéteket is biztosítja az Országos Betétbiztosítási Alap.

Mekkora összegben van biztosítva a betétem?

Ügyfelenként 100 ezer euróig. Részletes leírást megtalálod a Dokumentumtárban.

Lehet-e egyszerre több betétem?

Igen, persze. A betétek számának nincs maximuma. A betétek összesített lekötési értéke jelenleg 50 000 000 forint lehet.

Kik rendelkezhetnek a lekötött betétek felett?

Csak a számlatulajdonos.

Egyszeri lekötéssel lehet elhelyezni?

Igen, nem kötelező újralekötéses betétet elhelyezni, viszont ha a lekötésed megújuló típusú, akkor kamatprémiumot kapsz érte.

Ismétlődő lekötött betétre van lehetőség?

Igen, van lehetőséged a teljes összeget ( kamat + tőke) illetve csak a tőkét újra elhelyezned. Ekkor kamatprémiumot kapsz tőlünk.

Van lehetőség deviza alapú betét lekötésére?

Jelenleg kizárólag forintba lehet lekötni.

Mi történik, ha lejárt a lekötési időszak?

Egyszerű lejárat esetén az elhelyezett betéted és az adókkal csökkentett kamat automatikusan visszakerül a betéti elszámolási számlára. Megújuló (tőke+kamat) lekötésnél az adókkal csökkentett összeg automatikusan lekötésre kerül azonos futamidőre, megújuló (tőke) konstrukció esetén a tőke újra lekötődik, míg az adókkal csökkentett kamat a betéti elszámolási számlára kerül.

Hogyan tudok sikeresen igényelni?

Hogyan tudok sikeresen igényelni?

Milyen lépésekből áll az igénylés?

Első lépésben kérünk rólad néhány információt és közben létrehozzuk a Trive igénylési fiókodat. Utána igazolványaid és az arcod segítségével azonosítod magad, nyilatkozol az adózási illetőségről és egy egyedi SMS kóddal aláírod a betéti keretszerződést. Ezek után banki átutalással vagy SimplePay bankkártyás fizetés segítségével pénzt teszel a számládra. Végül kiválasztod és lekötöd a neked tetsző betétet. Ha már más termékkel ügyfelünk vagy, akkor a Trive fiók létrehozására már nem lesz szükség.

Mennyi ideig tart az igénylés?

Ha minden jól megy nagyjából 15 perc alatt a folyamat végére érsz.

Mikor tudok betétet lekötni?

Bármikor. A hét minden napján, 24 órában.

Most nem tudom folytatni az igénylést, tudom később folytatni?

Igen. Ha valamiért abba hagytad az igénylést, később belépve, az utolsó lezárt lépéstől folytathatod.

Véletlenül bezártam az igénylési ablakot/böngészőt. Most minden elveszett?

Nem, semmi gond. Ha valamiért megszakadt az igénylés folyamata, később belépve, az utolsó lezárt lépéstől folytathatod.

Elakadtam, tudok valakit keresni?

Ha itt nem találsz választ a kérdésedre, javasoljuk, hogy használd a nap 24 órájában elérhető chatünket. Ha ez sem segít, hívj minket nyitvatartási időben a Kapcsolat menüpontban található elérhetőségünkön.

Milyen dokumentumok kellenek az igényléshez?

Az igényléshez mindössze egy személyazonosságot igazoló igazolványra (személyi vagy jogosítvány vagy útlevél) és a lakcímkártyádra van szükség. Ezen kívül rendelkezned kell más, magyarországi banknál vezetett folyószámlával. A részletes feltételek listáját a dokumentumtárban található betéti hirdetményben találod.

Milyen feltételeknek kell megfelelni az igényléshez?

A legfontosabb feltételek a következőek: Legyél cselekvőképes, 18 évnél idősebb magyar állampolgár, magyarországi lakcímmel. Emellett kizárólag magyar adóügyi illetőségű legyél és rendelkezz más magyarországi banknál vezetett saját fizetési számlával. A részletes feltételek listáját a dokumentumtárban található betéti hirdetményben találod.

Milyen eszközökre van szükségem?

Milyen eszközökre van szükségem?

Milyen eszközökön lehet igényelni?

Szinte bármilyen számítógépen vagy okostelefonon, ami rendelkezik internet kapcsolattal és megfelelő minőségű kamerával.

Mindenképp kell okostelefon az igényléshez?

Nem feltétlen, bár talán ezen a legkönnyebb az igénylés. Ha az igénylést számítógépen végzed, akkor elegendő egy nem okos telefon is, de az kell, mert a belépéshez SMS-t küldünk.

Milyen böngészőt lehet használni?

Jelenleg Chrome, Safari és Microsoft Edge a támogatott böngésző.

Milyen internet kapcsolat szükséges az igényléshez?

Mobil hálózat esetén 4G-s lefedettségre van legalább szükség. Míg számítógép esetén minimum 30 MB/S-os sávszélesség szükséges.

Milyen egyéb eszközre van szükség az igényléshez?

Az azonosítás során fénykép és videofelvétel is készül, így ennek elkészítéséhez szükséges webkamera, vagy kamerával rendelkező okostelefon.

Kell mikrofon az igényléshez?

Nem, az igényléshez nem szükséges mikrofon.

Kell kamera az igényléshez?

Az azonosítás során fénykép és videofelvétel is készül, így ennek elkészítéséhez szükséges webkamera, vagy kamerával rendelkező okostelefon.

Hogyan azonosítom magam?

Hogyan azonosítom magam?

Mit kell tennem, hogy azonosítsam magam?

Néhány egyszerű lépésen kell keresztülmenned, úgymint: nyilatkozat megtétele, fotó és videó készítése az igazolványaidról és az arcodról, illetve az igazolványaidról beolvasott adatok esetleges javítása, kiegészítése.

Milyen dokumentumok kellenek az igényléshez?

Az igényléshez mindössze egy személyazonosságot igazoló igazolványra (személyi vagy jogosítvány vagy útlevél) és a lakcímkártyádra van szükség. 

Máshogy használom a nevemet/címemet, mint ahogy az igazolványaimban van, melyiket használjam?

Fontos, hogy az azonosítási folyamatban az adatokat az okmányokban található módon add meg, illetve ha a rendszer nem úgy/jól olvassa be, akkor azt úgy javítsd, ahogy az igazolványokban van. A szerződés megkötése után lehetőséged lesz az Ügyfélportálunkon a lakcímkártyádban lévő címtől eltérő levelezési címet is megadni.

Az azonosítás során fogok beszélni valakivel, élő emberrel?

Nem, az azonosítás önkiszolgáló módon történik. Így bármikor elvégezheted, a saját tempódban. 

Hogyan tudok online szerződni?

Hogyan tudok online szerződni?

Hogyan fogom aláírni a szerződésemet?

Az aláírás folyamat során, egy egyedi kódot fogunk SMS-ben küldeni a igénylési folyamat során regisztrált mobiltelefonszámodra. Ezt a kódot kell majd megadnod az aláírási felületen, miután elolvastad a szerződést.

Ez igazi aláírás?

Igen, ez ugyanolyan aláírás, mintha papíron, ügyintéző előtt írnád alá a szerződést.

Hová fog érkezni az aláíráshoz szükséges SMS?

Fontos, hogy csak arra a mobiltelefonszámra tudod megkapni az SMS-t, amit korábban a igénylési folyamat elején megerősítettél, és amivel beléptél az azonosítási folyamatba.

Hogyan fogom megkapni a szerződésemet?

A szerződésed online, letölthető formában lesz elérhető számodra azt követően, hogy a Trive is aláírja. A szerződést az Ügyfélportálba belépve fogod látni és fogod tudni letölteni. Az Ügyfélportálba a regisztrált telefonszámoddal és az igénylés elején megadott jelszavaddal, majd az ezek megadása után számodra, a regisztrált mobilszámodra küldött, minden belépésnél egyedi azonosító kód megadásával tudsz belépni.

Jött egy email, hogy újra alá kell írnom a szerződésemet. Ez miért van?

Az általad aláírt szerződésedet ellenőriztük és a személyes adataidban elírást találtunk, melyet javítottunk és ezért van szükség annak az újbóli aláírásra.

Most akkor két aláírt szerződésem van?

Nem az első, hibás adatokat tartalmazó szerződésedet érvénytelenítettük.

Hogyan jutok hozzá a pénzemhez?

Hogyan jutok hozzá a pénzemhez?

Mikor van kamatfizetés?

Kamatfizetés dátuma a futamidő lejártakor vagy a fordulónapkor esedékes. A pontos dátumot az ügyfélportálra belépve a betétjeid alatt láthatod.

Melyik számlára utalják a pénzt?

Az általad tőlünk kiutalni tervezett összeget arra a bankszámlára utaljuk, amelyet megadtál az igényléskor, mint kiutalási bankszámla. Ezt a számlaszámot (havonta maximum háromszor) az Ügyfélportálban meg tudod változtatni, de a megadott új számlának is te kell hogy legyél a tulajdonosa.

Mennyi idő után kerül a kiutalt pénz a bankszámlámra?

A pénzedet Azonnali Fizetéssel utaljuk, így sikeres megbízás esetén másodpercek alatt a számládon lesz a pénz.

A pénzed kiutalásának van-e költsége?

Jelenleg nincs. A kiutalás mindenkori költségét a Hirdetményben találod.

Mennyi az egy összegben kivehető pénzösszeg a betétszámláról?

Egyszerre maximum 9 999 999 forintot tudsz kiutalni, de a kiutalást egymásután többször is meg tudod ismételni.

A betéti elszámolási számlán tartott pénz után is kapok kamatot?

Igen, pénzed lekötés nélkül is kamatozik nálunk, amit havonta írunk jóvá. A kamat mindenkori értékéről a Hirdetményben találsz információt.

Hogyan tudom használni az Ügyfélportált?

Hogyan tudom használni az Ügyfélportált?

Hogyan tudok belépni az Ügyfélportálba?

Az Ügyfélportálba a regisztrált telefonszámoddal és az igénylés elején megadott jelszavaddal, majd az ezek megadása után számodra, a regisztrált mobilszámodra küldött, minden belépésnél egyedi azonosító kód megadásával tudsz belépni.

Mit tudok csinálni az Ügyfélportálban?

Megnézheted és letöltheted a szerződésedet, megváltoztathatod a kapcsolati adataidat. Itt tudod megnézni az egyenlegedet, az egyes betéteidet és azok részleteit, lejáratot módosítani, betétet feltörni, valamint kiutalni a pénzedet.

Nem is regisztráltam az Ügyfélportálba, hogy tudok belépni?

Igazából regisztráltál. Az igénylési folyamatunk elején a megadott adatokkal létrehoztuk a Trive igénylési fiókodat. Az Ügyfélportálba a regisztrált telefonszámoddal és az igénylés elején megadott jelszavaddal, majd az ezek megadása után számodra, a regisztrált mobilszámodra küldött, minden belépésnél egyedi azonosító kód megadásával tudsz belépni.

Nem emlékszem a jelszavamra, mit tegyek?

Az Ügyfélportál belépő oldalán kattints az Elfelejtett jelszó linkre. Küldeni fogunk a regisztrált email címedre egy linket, amire kattintva meg kell adnod a regisztrált mobilszámodra közben elküldött egyedi azonosítót, majd megadhatod az új jelszavadat.

Nem találtad meg, amit kerestél?

Nézd meg milyen egyéb módokon tudunk neked segíteni

A Trive Bank Hungary Zrt. nem nyújt szolgáltatásokat a szankciók alatt álló országokkal (pl. Irán, Mianmar, Észak-Korea), az Egyesült Államokkal, az Egyesült Királysággal vagy bármely más területtel kapcsolatban álló személyeknek, ha azt saját belátásunk szerint kockázatosnak ítéljük, vagy a jogszabályok, illetékes hatóságok vagy szankciós programok megkövetelik.

Trive Bank Hungary Zrt. does not provide services to those related to sanctioned countries (e.g. Iran, Myanmar, North Korea), the United States, the United Kingdom or any other territory if deemed to have risk at our own discretion or required by laws, competent authorities or sanctions programs.

© 2025 Trive Bank Hungary Zrt. Minden jog fenntartva.