Betéttel kapcsolatos kérdésed van?
Nézd meg a válaszainkat
Összegyűjtöttük a leggyakrabban felmerülő kérdéseket, hogy segítsünk ha elakadnál
Betét témakörök
Milyen termékeket igényelhetek?
Bankbetét lényege, hogy adott összeget elhelyezel nálunk és mi cserébe kamatot fizetünk neked. Pénzedet, egy nálunk vezetett, a nevedre szóló, betéti elszámolási számlára kell feltöltened, majd lekötnöd pénzedet.
A Trive Bank jelenleg rövid, fix futamidejű betéteket kínál, egyszeri és megújuló lekötési lehetőségekkel.
Jelenleg 3,6,12 hónapos futamidő közül lehet választani.
A lekötési minimum 100.000 Ft lekötésenként, a betéteid összesített tőke maximuma 50.000.000 Ft.
“Egyszeri lekötés esetén a futamidő végén a lekötött pénzedet és a lekötésért járó – adókkal csökkentett – kamatot automatikusan átvezetjük a betéti elszámolószámládra, és te eldöntheted, hogy mit csinálsz vele.
Megújuló lekötés esetén, attól függően, hogy csak a tőke vagy a kamat+tőke megújítását kérted, a tőkéd vagy a tőke és a kamat adókkal csökkentett összege automatikusan lekötésre kerül az adott fordulónapon érvényes feltételekkel. “
Ez nem lehetséges. Ha pénzedre van szükséged, ahhoz bármikor hozzájuthatsz, azonban tudnod kell, hogy idő előtti betét feltörés esetén a kamat nem kerül jóváírásra.
Igen, és a betétfeltörésnek nincsen külön díja, azonban a teljes kamatbevételtől elesel.
A betéted lejárati módját az adott betét alatt található Módosítom gomb megnyomásával tudod megváltoztatni. Vedd figyelembe, hogy ez a változtatás kamatváltozással is jár.
Kedvező kamataink mindekori értékét a Dokumentumtárban található betéti hirdetményben találod.
A standard kamaton felül bónusz kamatot fizetünk minden olyan betétre, melyet a betételszámolási számla nyitástól számított 30 napon belül kötöttél le. Szintén plusz kamat jár megújuló lekötés esetén, de tudd, hogy ez csak az első fordulónapig biztosított. Ezt követően a betét a fordulónapon érvényes standard kamatlábbal kötődik le újra. A kamatok és a bónuszok mindenkori értékét a Dokumentumtárban található betéti hirdetményben találod.
Megújuló betétjeink a lekötést követő futamidő alatt a mindenkori forduló napon érvényes, hirdetményben meghirdetett, standard termékeink kamatával kötődnek le újra.
Nem, különböző futamidőre különböző kamatok járnak jelenleg azonos lekötési típus esetén.
Az EBKM mindenkori értékét a Dokumentumtárban található betéti hirdetmény tartalmazza.
Az egységesített betéti kamatláb mutató (EBKM) a magyarországi betét jellegű pénzügyi termékek összehasonlíthatóságát biztosító, egységes módszerrel számított kamatláb. Az EBKM számításánál a kamatösszegben csak a ténylegesen kifizetendő összeg vehető figyelembe.
Igen, 15 százalék személyi jövedelemadó (szja) mellett 13 százalék szociális hozzájárulási adót (szocho) is fizetni kell a kamatjövedelem után. Ezt mi automatikusan levonjuk neked és befizetjük a hatóságoknak. A számládon jóváírt összeg után neked már nem kell adó befizetésről gondoskodnod.
A bruttó kamat az általunk fizetett kamat értéke. A nettó kamat, amelyet te fogsz kapni az adók levonása után bruttó kamatból.
Betétfeltörésnek, vagyis fordulónap vagy futamidő előtti betétbezárásnak nincsen külön díja, azonban a teljes kamatbevételtől elesel.
Ez a számla egy technikai számla, melynek célja, hogy le tud kötni a pénzedet. Erről a számláról nem tudsz költeni, ahhoz, hogy ezt meg tud tenni a pénzedet át kell utalnod egy – a te tulajdonodban lévő – más banknál vezetett bankszámládra.
A számlavezetési díj jelenleg 0 Ft. A kapcsolódó díjak mindenkori értékét a Dokumentumtárban található betéti hirdetmény tartalmazza.
Természetesen igen. A többi magyarországi bankhoz hasonlóan a nálunk kezelt betéteket is biztosítja az Országos Betétbiztosítási Alap.
Ügyfelenként 100 ezer euróig. Részletes leírást megtalálod a Dokumentumtárban.
Igen, persze. A betétek számának nincs maximuma. A betétek összesített lekötési értéke jelenleg 50 000 000 forint lehet.
Csak a számlatulajdonos.
Igen, nem kötelező újralekötéses betétet elhelyezni, viszont ha a lekötésed megújuló típusú, akkor kamatprémiumot kapsz érte.
Igen, van lehetőséged a teljes összeget ( kamat + tőke) illetve csak a tőkét újra elhelyezned. Ekkor kamatprémiumot kapsz tőlünk.
Jelenleg kizárólag forintba lehet lekötni.
Egyszerű lejárat esetén az elhelyezett betéted és az adókkal csökkentett kamat automatikusan visszakerül a betéti elszámolási számlára. Megújuló (tőke+kamat) lekötésnél az adókkal csökkentett összeg automatikusan lekötésre kerül azonos futamidőre, megújuló (tőke) konstrukció esetén a tőke újra lekötődik, míg az adókkal csökkentett kamat a betéti elszámolási számlára kerül.
Hogyan tudok sikeresen igényelni?
Első lépésben kérünk rólad néhány információt és közben létrehozzuk a Trive igénylési fiókodat. Utána igazolványaid és az arcod segítségével azonosítod magad, nyilatkozol az adózási illetőségről és egy egyedi SMS kóddal aláírod a betéti keretszerződést. Ezek után banki átutalással vagy SimplePay bankkártyás fizetés segítségével pénzt teszel a számládra. Végül kiválasztod és lekötöd a neked tetsző betétet. Ha már más termékkel ügyfelünk vagy, akkor a Trive fiók létrehozására már nem lesz szükség.
Ha minden jól megy nagyjából 15 perc alatt a folyamat végére érsz.
Bármikor. A hét minden napján, 24 órában.
Igen. Ha valamiért abba hagytad az igénylést, később belépve, az utolsó lezárt lépéstől folytathatod.
Nem, semmi gond. Ha valamiért megszakadt az igénylés folyamata, később belépve, az utolsó lezárt lépéstől folytathatod.
Ha itt nem találsz választ a kérdésedre, javasoljuk, hogy használd a nap 24 órájában elérhető chatünket. Ha ez sem segít, hívj minket nyitvatartási időben a Kapcsolat menüpontban található elérhetőségünkön.
Az igényléshez mindössze egy személyazonosságot igazoló igazolványra (személyi vagy jogosítvány vagy útlevél) és a lakcímkártyádra van szükség. Ezen kívül rendelkezned kell más, magyarországi banknál vezetett folyószámlával. A részletes feltételek listáját a dokumentumtárban található betéti hirdetményben találod.
A legfontosabb feltételek a következőek: Legyél cselekvőképes, 18 évnél idősebb magyar állampolgár, magyarországi lakcímmel. Emellett kizárólag magyar adóügyi illetőségű legyél és rendelkezz más magyarországi banknál vezetett saját fizetési számlával. A részletes feltételek listáját a dokumentumtárban található betéti hirdetményben találod.
Milyen eszközökre van szükségem?
Szinte bármilyen számítógépen vagy okostelefonon, ami rendelkezik internet kapcsolattal és megfelelő minőségű kamerával.
Nem feltétlen, bár talán ezen a legkönnyebb az igénylés. Ha az igénylést számítógépen végzed, akkor elegendő egy nem okos telefon is, de az kell, mert a belépéshez SMS-t küldünk.
Jelenleg Chrome, Safari és Microsoft Edge a támogatott böngésző.
Mobil hálózat esetén 4G-s lefedettségre van legalább szükség. Míg számítógép esetén minimum 30 MB/S-os sávszélesség szükséges.
Az azonosítás során fénykép és videofelvétel is készül, így ennek elkészítéséhez szükséges webkamera, vagy kamerával rendelkező okostelefon.
Nem, az igényléshez nem szükséges mikrofon.
Az azonosítás során fénykép és videofelvétel is készül, így ennek elkészítéséhez szükséges webkamera, vagy kamerával rendelkező okostelefon.
Hogyan azonosítom magam?
Néhány egyszerű lépésen kell keresztülmenned, úgymint: nyilatkozat megtétele, fotó és videó készítése az igazolványaidról és az arcodról, illetve az igazolványaidról beolvasott adatok esetleges javítása, kiegészítése.
Az igényléshez mindössze egy személyazonosságot igazoló igazolványra (személyi vagy jogosítvány vagy útlevél) és a lakcímkártyádra van szükség.
Fontos, hogy az azonosítási folyamatban az adatokat az okmányokban található módon add meg, illetve ha a rendszer nem úgy/jól olvassa be, akkor azt úgy javítsd, ahogy az igazolványokban van. A szerződés megkötése után lehetőséged lesz az Ügyfélportálunkon a lakcímkártyádban lévő címtől eltérő levelezési címet is megadni.
Nem, az azonosítás önkiszolgáló módon történik. Így bármikor elvégezheted, a saját tempódban.
Hogyan tudok online szerződni?
Az aláírás folyamat során, egy egyedi kódot fogunk SMS-ben küldeni a igénylési folyamat során regisztrált mobiltelefonszámodra. Ezt a kódot kell majd megadnod az aláírási felületen, miután elolvastad a szerződést.
Igen, ez ugyanolyan aláírás, mintha papíron, ügyintéző előtt írnád alá a szerződést.
Fontos, hogy csak arra a mobiltelefonszámra tudod megkapni az SMS-t, amit korábban a igénylési folyamat elején megerősítettél, és amivel beléptél az azonosítási folyamatba.
A szerződésed online, letölthető formában lesz elérhető számodra azt követően, hogy a Trive is aláírja. A szerződést az Ügyfélportálba belépve fogod látni és fogod tudni letölteni. Az Ügyfélportálba a regisztrált telefonszámoddal és az igénylés elején megadott jelszavaddal, majd az ezek megadása után számodra, a regisztrált mobilszámodra küldött, minden belépésnél egyedi azonosító kód megadásával tudsz belépni.
Az általad aláírt szerződésedet ellenőriztük és a személyes adataidban elírást találtunk, melyet javítottunk és ezért van szükség annak az újbóli aláírásra.
Nem az első, hibás adatokat tartalmazó szerződésedet érvénytelenítettük.
Hogyan jutok hozzá a pénzemhez?
Kamatfizetés dátuma a futamidő lejártakor vagy a fordulónapkor esedékes. A pontos dátumot az ügyfélportálra belépve a betétjeid alatt láthatod.
Az általad tőlünk kiutalni tervezett összeget arra a bankszámlára utaljuk, amelyet megadtál az igényléskor, mint kiutalási bankszámla. Ezt a számlaszámot (havonta maximum háromszor) az Ügyfélportálban meg tudod változtatni, de a megadott új számlának is te kell hogy legyél a tulajdonosa.
A pénzedet Azonnali Fizetéssel utaljuk, így sikeres megbízás esetén másodpercek alatt a számládon lesz a pénz.
Jelenleg nincs. A kiutalás mindenkori költségét a Hirdetményben találod.
Egyszerre maximum 9 999 999 forintot tudsz kiutalni, de a kiutalást egymásután többször is meg tudod ismételni.
Igen, pénzed lekötés nélkül is kamatozik nálunk, amit havonta írunk jóvá. A kamat mindenkori értékéről a Hirdetményben találsz információt.
Hogyan tudom használni az Ügyfélportált?
Az Ügyfélportálba a regisztrált telefonszámoddal és az igénylés elején megadott jelszavaddal, majd az ezek megadása után számodra, a regisztrált mobilszámodra küldött, minden belépésnél egyedi azonosító kód megadásával tudsz belépni.
Megnézheted és letöltheted a szerződésedet, megváltoztathatod a kapcsolati adataidat. Itt tudod megnézni az egyenlegedet, az egyes betéteidet és azok részleteit, lejáratot módosítani, betétet feltörni, valamint kiutalni a pénzedet.
Igazából regisztráltál. Az igénylési folyamatunk elején a megadott adatokkal létrehoztuk a Trive igénylési fiókodat. Az Ügyfélportálba a regisztrált telefonszámoddal és az igénylés elején megadott jelszavaddal, majd az ezek megadása után számodra, a regisztrált mobilszámodra küldött, minden belépésnél egyedi azonosító kód megadásával tudsz belépni.
Az Ügyfélportál belépő oldalán kattints az Elfelejtett jelszó linkre. Küldeni fogunk a regisztrált email címedre egy linket, amire kattintva meg kell adnod a regisztrált mobilszámodra közben elküldött egyedi azonosítót, majd megadhatod az új jelszavadat.